Close

Employee Experience z HRnest

Udostępnienie nowoczesnych narzędzi poprawi Employee Experience w Twojej firmie - sprawdź na Urlopek.pl!

Coraz więcej firm poświęca uwagę zjawisku znanemu jako Employee Experience. Nic dziwnego – staje się ono jednym z najważniejszych obszarów działań HR. Employee Experience to suma wszystkich doświadczeń pracownika związanych z daną firmą – począwszy od pierwszego kontaktu, kiedy pracownik jest dopiero potencjalnie zainteresowany pracą w danym miejscu, aż po zakończenie współpracy. A nawet dłużej.

Employee Experience

Pracodawcy zaczynają walczyć o uwagę pracowników na różne sposoby, bo coraz częściej okazuje się, że odpowiednia wypłata nie wystarcza, żeby zrekrutować najatrakcyjniejszych kandydatów, a wrażenia obecnych i byłych pracowników rzutują na opinie klientów o firmie. Działy HR muszą także coraz więcej uwagi poświęcać utrzymaniu obecnych pracowników, bo młodzi ludzie chętniej i częściej niż poprzednie pokolenie zmieniają miejsce pracy. Należy więc nie tylko zdobyć podwładnego, ale też zadbać, by był zmotywowany, zaangażowany i miał jak najlepsze zdanie o naszej marce.

Na Employee Experience składa się cała kultura danej organizacji, środowisko pracy, jakie zapewnia, benefity, jakie oferuje pracownikom. Opinie pracowników mają wpływ na to, jak firma jest postrzegana na zewnątrz jako marka, dlatego warto być w stałym kontakcie z podwładnymi i znać ich szczere przekonania na nasz temat. To zadanie nie tylko dla działu HR, ale dla całej firmy.

Jak w kreowaniu Employee Experience pomaga HRnest?

Jednym z najważniejszych elementów składowych doświadczeń pracownika związanych z firmą jest dostęp do nowoczesnych narzędzi. Możliwość korzystania z elektronicznego systemu obiegu dokumentów sprawia, że pracownik ma dobre zdanie o organizacji pracy danego przedsiębiorstwa. Z pewnością pracownik, który w celu wystawienia wniosku urlopowego będzie musiał drukować i uzupełniać formularze, wypytywać przełożonego, czy już podpisał jego wniosek, dopytywać w dziale kadr, czy na pewno pozostała mu obliczona przez niego liczba dni urlopu, itd. będzie miał gorsze zdanie o organizacji pracy w tej firmie niż pracownik, który to wszystko załatwi kilkoma kliknięciami myszki. Przejrzysta struktura organizacyjna i styl komunikacji odgrywają tu kluczowe znaczenie.

Trzeba pamiętać, że zarządzanie Employee Experience wymaga regularnych starań i inwestowania w rozwój kultury firmy. Każdy e-mail do kandydata, każda rozmowa z obecnym podwładnym i sposób, w jaki każdy pracownik odejdzie z naszej firmy, będą skutkowały opinią na nasz temat. Na szczęście to od nas zależy, jakie wrażenie wywrzemy na pracowniku.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ta strona korzysta z ciasteczek.