Close

Zalety elektronicznej ewidencji czasu pracy

Plusy elektronicznej ewidencji czasu pracy pracowników

Wbrew obiegowym opiniom w firmie nie musi być papierowej listy obecności. Obowiązkiem pracodawcy jest prowadzenie ewidencji czasu pracy, ale przepisy nie wskazują na jej formę – można ją ustalić w wewnątrzzakładowym regulaminie. Obecnie, kiedy tyle elementów zarządzania pracownikami powierzamy aplikacjom, warto się zastanowić nad unowocześnieniem metod ewidencji. Jakie są plusy takiej zmiany?

Oszczędność czasu działu HR

Analiza danych z papierowych list obecności pochłania dużo czasu – należy sprawdzić poprawność danych i skonfrontować je z otrzymanymi wnioskami urlopowymi, wyliczyć i rozliczyć nadgodziny, stworzyć podsumowania okresowe… Elektroniczny system ewidencji pracy robi to wszystko automatycznie. System HRnest porównuje harmonogram zaplanowany dla danego pracownika z jego zarejestrowanym czasem pracy i wylicza nadgodziny (z podziałem na nocne, dobowe i średniotygodniowe). Dzięki temu oszczędza wiele trudu HR-owcom, szczególnie w firmach, w których stosowany jest równoważny czas pracy.

Ograniczenie zużycia papieru

Nie chodzi tylko o zrezygnowanie z list samych w sobie, ale także o pozbycie się wszelkich dokumentów związanych z weryfikacją i rozliczaniem godzin pracy. HRnest pozwala na wykonywanie każdej czynności w systemie, co pozwala skutecznie zmniejszać wypływ papierologii na administrację naszej firmy.

Wygoda pracowników

Konieczność podpisywania się na liście nie jest być może wielką uciążliwością, jednak zmiana kartki papieru na elektroniczny system z pewnością zwiększa wygodę pracowników. Papierowa lista często krąży między biurkami i trzeba jej szukać, pojawiają się na niej błędy, które ciężko poprawiać. Dzięki wygodnemu sposobowi rejestracji w HRnest każdy pracownik może łatwo i szybko zaznaczyć swoją obecność w systemie.

Brak możliwości manipulowania godzinami

Papierowa lista może być uzupełniona kiedykolwiek przez kogokolwiek – czasem z dużym opóźnieniem, hurtowo, albo przez kolegę z biura. W HRnest z góry ustala się, kto odpowiada za rejestrację czasu pracy (pracownik, przełożony czy dział kadr) i kiedy może to zrobić (domyślnie blokujemy możliwość uzupełniania czasu pracy za minione dni).

Jednoczesny dostęp dla pracownika, pracodawcy i działu kadr

HRnest umożliwia jednoczesny i stały dostęp do danych wszystkim zainteresowanym. Pracodawca, który jest zobowiązany przepisami prawa pracy do udostępniania na życzenie ewidencji, realizuje ten obowiązek, dając pracownikom dostęp do systemu.

Nadal nie wiesz, czy warto korzystać z HRnest? Umów się na prezentację online, w której trakcie opowiemy Ci więcej o naszym produkcie!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ta strona korzysta z ciasteczek.